Varför fler väljer DOOH istället för analog utomhusreklam
DOOH (Digital Out Of Home) har med tiden blivit allt vanligare och fler kampanjer drivs idag via digitala utomhusplattformar istället för traditionell analog reklam. En av de främsta anledningarna till detta är att rörliga skärmar i offentliga miljöer drar till sig mer uppmärksamhet än statiska reklamskyltar.
Dessutom erbjuder DOOH en högre grad av flexibilitet och variation, vilket har bidragit till dess snabba tillväxt.
Fånga intresset hos förbipasserande
Med digital reklam på skärmar får ni större möjligheter att framhäva era produkter och budskap. Istället för en statisk bild kan ni visa kortare reklamfilmer, oftast runt 5 - 10 sekunder långa, där ni kan kombinera videoklipp och information som fångar intresset hos förbipasserande och engagerar dem i ert varumärke.
Flexibiliteten med DOOH gör att ni kan spara pengar och maximera effekten genom att visa annonser vid de mest relevanta tidpunkterna, vilket i sin tur ökar er konvertering
En stor fördel med DOOH jämfört med analog reklam är möjligheten att sprida budskapet över ett stort antal skärmar. Oavsett om ni vill synas lokalt i en specifik kommun eller på flera platser, kan vi anpassa kampanjen så att den visas exakt där och när ni önskar.
Precis som traditionell utomhusreklam finns DOOH i offentliga miljöer som tunnelbanor, torg, busskurer, köpcentrum, butiker och gator. Dess tillgänglighet fortsätter att öka i takt med dess popularitet. DOOH är dessutom ett kostnadseffektivt sätt att nå ut med marknadsföring till fler människor jämfört med analog utomhusreklam.
Har ni exempelvis en väderberoende kampanj, kan DOOH-anpassningar säkerställa att er reklam visas endast när vädret är rätt, vilket är omöjligt med statisk analog reklam som visas dygnet runt under en bestämd tidsperiod.
Maximera din kampanj med varierade skärmformat
Vi erbjuder en bred variation av utomhusskärmar som passar alla typer av kampanjer med både standardiserade skärmar i högtrafikerade områden men även spektakulära skyltar som sticker ut.
Oavsett vart du vill synas finns det ett format som passar just din kampanj. De spektakulära skärmarna ger dig en chans att lämna ett starkt intryck hos din målgrupp. Genom att kombinera olika typer av skärmar kan vi skapa en lösning som förstärker ditt budskap och gör din kampanj minnesvärd.
Bättre uppföljning och rapportering
En av de stora fördelarna med digital utomhusreklam är den förbättrade möjligheten till uppföljning och rapportering. När vi arbetar med flera publicister samlas all data på ett och samma ställe, vilket ger dig en tydlig överblick över hur din kampanj presterar.
Du får rapporter som inkluderar exakta tider, placeringar och räckvidd för varje skärm och plats, oavsett vilken publicist som hanterar dem. Det gör att du enkelt kan följa och analysera kampanjens genomslag på ett mer strukturerat sätt än tidigare.
Rätt annons på rätt plats i rätt tid
Med DOOH-annonsering går det att detaljstyra när specifik reklam eller information ska visas för att nå ut till rätt målgrupp. Om ni vet att personer i er målgrupp brukar resa med lokaltrafiken vid vissa tider på dagen eller att supportrar för ett visst lag kommer att passera en strategisk plats på en matchdag ser vi till att er reklam visas på rätt plats vid rätt tid.
De flesta människor som rör sig i en urban miljö ser en eller flera DOOH-skärmar varje dag och mediet har blivit enormt populärt bland annonsörer just för att det fungerar och ger förväntade resultat.
Till skillnad från en statisk annonstavla fångar en digital skärm uppmärksamheten mer effektivt med sina rörliga bilder. Det blir därför lättare att nå ut med sitt budskap till målgruppen.
Vi hjälper dig gärna med rådgivning kring vad som kan passa din verksamhet och tar fram förslag på ett annonskoncept som passar både ditt varumärke och din målgrupp.
DOOH är dynamiskt och snabbt
En stor fördel med DOOH är att innehållet kan uppdateras och anpassas inom några få minuter. Istället för att invänta tryck och distribution, som hos tryckta reklammedier, går det snabbt och enkelt att skicka en uppdaterad version av det som ska sändas direkt till skärmen. Detta är idealt om ni bestämmer er för att uppdatera en kampanj under tiden som den körs, eller om det dyker upp en ny idé eller affärsmöjlighet som ni vill testa direkt.